להזמנת פנסיון חייגו: 052-5822281

רועה בלגי (מלינואה)

משפחה:
רועים

תוחלת חיים ממוצעת:
12-14 שנים

משקל ממוצע כלב בוגר:
25-35 ק"ג

גובה ממוצע כלב בוגר:
56-68 ס"מ

כללי:

כלב הרועה הבלגי מלינואה הוא כלב מרשים בגודלו הבינוני, בעל גוף חסון ומלא שרירים, אשר אורכו כמעט שווה לגובהו.
זנבו ארוך ועיניו כהות, מעוצבות בצורת שקד. אוזניו של המלינואה, הניצבות והמתוחות, מוסיפות למראהו התוקפני.
יש בו דמיון רב לכלב הרועה הגרמני, עם נוכחות מרשימה ואלגנטית אך לא כבדה. פרוותו ישרה, קצרה ועבה, עם שיער מעט ארוך סביב הצוואר המזכיר צווארון.
המלינואה ידוע בסבלנותו למזג אוויר קר, ולחייו ופניו שחורים מוסיפים לכריזמה הייחודית שלו.

אופי:

כלבי המלינואה מזוהים כגזע רגיש במיוחד, תכונה שהופכת אותם למצוינים לתפקיד כלבי משפחה, אלא שהם אינם מתאימים לבעלים חדשים בעלי ניסיון מועט. זה נובע, לחלקו, מהאנרגיה הבלתי נגמרת שהם מבקשים לשפוך בפעילות משותפת עם בעליהם. כלבי מלינואה דורשים הקצאה של משימות ופעילויות מתמדות, אחרת יחפשו לעצמם עיסוקים שעלולים להיות לא רצויים. האמפתיה העמוקה שלהם נתפסת באופן בו בעליהם מדווחים שכאשר הם מדוכאים, נראה כי כלבי המלינואה שלהם מרגישים זאת ומתנהגים בהתאם. הם מאוד חכמים ומתאמנים בקלות, תמיד מעוניינים לשמח את בעליהם ולא מתעייפים מלשתף פעולה. כלבי מלינואה מתעלים בפעילויות ספורטיביות מגוונות לכלבים.

בסביבת משפחתית, כלב המלינואה יחליק את דרכו אל ליבם של כולם, ילדים כלולים. עם אינסטינקטים מגוננים אך ללא נטייה אגרסיבית, הם מתאימים היטב לחיים המשפחתיים. על אף סבלנותם לקור, הם לא ישגשגו בכלוב אלא יעדיפו את חום הבית. יש להם את היכולת להתמודד עם שעות של בדידות בזמן שאינכם בבית, אך חובה לצאת איתם החוצה לסיבוב ארוך כשתחזרו.
מצד אחד, כלבי המלינואה הם יצורים עצמאיים ושומרי סף, אך מצד שני, הם מלאי אהבה ונאמנותם לבעליהם עמוקה ובלתי מתפשרת. כאשר מדובר באנשים חדשים, הם יכולים להיראות מעט מופנמים, אך חיבור מוקדם ותקין יכול לפתח את יכולתם לסמוך ולפתח קשר חברתי עם אחרים.

בריאות:

הכלב הבלגי הוא כלב בריא בדרך כלל, אך ישנה נטייה לדיספלסיה של מפרק הירך; חשוב לבדוק שההורים לא סבלו מהתופעה. בין הבעיות הבריאותיות האחרות שיכולות להתקיים נמנות אלרגיות בעור, בעיות בעיניים ולעיתים גם אפילפסיה. בסך הכל, תקלות אלו נדירות והם מתמודדים עם חיים ארוכים ובריאים. עקב נשירת פרווה כבדה, סירוק יומי מומלץ ומהנה להם. כדאי לרחוץ את הכלב בשמפו מתאים שלא פוגע בשומנים הטבעיים של העור. חשוב לשמור על יובש באוזני המלינואה ולנקות שעווה, וגם לנקות את שיניו באמצעות מברשת ייעודית. התחלת טיפוח מגיל צעיר מומלצת כדי להתרגל לטיפולים אלו.

בנוגע לפעילות גופנית, כלבי רועה בלגי דורשים הרבה מעבר לסתם הליכה: הם מלאי אנרגיה ויכולים להשתתף במגוון פעילויות וספורט כלבים. הם לא מתאימים לשהות במלונות ומעדיפים פעילות חוץ. כשהם בחוץ, יש להשאירם תחת רצועה כדי למנוע מהם לרדוף אחרי חיות קטנות.

אילוף:

כלבי רועה בלגי נחשבים לאקטיביים וחכמים מאוד, והם נהנים מפעילויות, אימונים ומשחקים. שילוב של שלושת אלה יוביל לכך שתקבלו כלב אוהד ומאוד צייתן. חשוב להתחיל באילוף מגיל צעיר כדי למצות את פוטנציאלים. כלבי מלינואה רואים באילוף חלק מזמן המשחק שלהם ומגיבים היטב לחיזוקים חיוביים כמו שבחים ופרסים על התנהגות טובה. נזיפות קשוחות עלולות לפגוע בהם מכיוון שהם מאוד רגישים, וטון שלילי בקול יכול להשפיע רע עליהם. יש להקפיד על אימון יומיומי, שכן הם מצפים לכך. מומלץ לעבור עם כלבי המלינואה תהליך חברות עם כלבים ובני אדם אחרים מגיל צעיר, כדי למנוע התפתחות של ביישנות או אגרסיביות.

תפריט נגישות